Tanquem, però no parem!

A partir del 30 de maig iniciem el compte enrere d’un gran projecte de renovació i reestructuració dels nostres equipaments que veurà la llum al llarg dels dos propers anys:

L’Espai Blau (Antic Edifici Fòrum) serà la nova cara pública del Museu

El Castell dels Tres Dragons (Edifici de Zoologia) esdevindrà el Centre de Recerca del Museu. Actualment continua la seva tasca en documentació i recerca de les col·leccions.

– El Museu Martorell (Edifici de Geologia) allotjarà una exposició dedicada a la història de la cultura científica de la ciutat

– El Jardí Botànic es consolida com a seu botànica del Museu, amb una representació de la flora de les regions del món amb clima mediterrani.

Així , a partir del 30 de maig el Castell dels Tres Dragons, conegut per tothom com el Museu de Zoologia, tanca les seves portes al públic, per fer front a aquesta nova etapa de renovació i creixement .

Però cal remarcar que la consulta científica de les col·leccions segueix oberta  a la comunitat científica, mantenint així la capacitat taxonòmica tradicional que ha caracteritzat al Museu durant molts anys amb les seves col·leccions de referència.

Per altra banda, estem treballant  en les tasques de restauració i preparació de bona part de les col·leccions de geologia i zoologia que aniran al nou espai expositiu, així com també en la nova museografia . De fet, l’activitat de recerca, documentació, restauració i conservació de les col·leccions no s’ha aturat. Al contrari, és més activa que mai, per tal de poder mostrar aquestes col·leccions des d’una perspectiva diferent a la que s’han presentat fins ara. S’ensenyaran sota el context de la història de l’evolució conjunta de la vida i del planeta des dels seus orígens fins als nostres dies, és a dir, sota el concepte de “Gaia”, el nou discurs temàtic de la nova exposició permanent, Planeta Vida de l’Espai Blau.