Jornada sobre Ciència Oberta

El Museu organitza una Jornada sobre Ciència Oberta, que tindrà lloc el proper 3 d’octubre a la sala d’actes del Museu de Ciències Naturals de Barcelona (Parc del Fòrum).

Aquesta jornada comptarà amb la participació d’experts en ciència oberta a Catalunya. Està adreçada a investigadors, directors de revistes científiques, bibliotecaris, i a tothom que tingui interès en l’accés obert a publicacions científiques, dades obertes de recerca, gestió de revistes acadèmiques i repositoris, drets d’autor i  llicències d’ús i els indicadors d’impacte.

Data: dimecres 3 d’octubre

Lloc: Sala d’actes del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, Parc del Fòrum.

Programa:

• 9:00. Benvinguda
    • Anna Omedes, Directora del Museu de Ciències Naturals de Barcelona
    • Joan Carles Senar, Cap de Recerca i Publicacions del Museu de Ciències Naturals de Barcelona
    • Montserrat Navarro, Cap del Centre de Documentació del Museu de Ciències Naturals de Barcelona
    • Miguel Navas (moderador), bibliotecari del Centre de Documentació del Museu de Ciències Naturals de Barcelona
  • 9:30. Ciència Oberta: què? per què? per a què? com? Lluís Ma. Anglada, Director de Ciència Oberta del CSUC.
  • 10:00. Ciència oberta: estat de la qüestió. Anna Guillaumet, experta en sistemes d’informació de la Recerca i la Innovació, a SIGMA Gestió Universitària.
  • 10:30. Els reptes de les revistes científiques en el context de la ciència obertaErnest Abadal, professor de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la UB, i Director del Centre de Recerca en Informació, Comunicació i Cultura.
  • 11:00. Pausa-esmorzar
  • 11:30. Publicar en Accés Obert: indexació a DOAJ i bones pràctiques. Clara Armengou, gestora de projectes i comunicació a DOAJ.
  • 12:00. Noves revistes, nous continguts, nous formats: canvis en la comunicació científicaÀlex López-Borrull, professor agregat d’Estudis Ciències Informació i Comunicació, UOC.
  • 12:30. Accés obert: gestió dels drets i les llicències de propietat intel·lectual. Ignasi Labastida, Cap de la Unitat de Recerca del CRAI de la Universitat de Barcelona.
  • 13:00. Indicadors per a la ciència obertaIsmael Ràfols, investigador a INGENIO (CSIC-UPV).
  • 13:30. Dades obertes de recercaReme Melero, científic titular del CSIC.
  • 14:00. Cloenda

Inscripcions: La jornada és gratuïta prèvia inscripció a l’enllaç, abans del 28 de setembre. PLACES EXHAURIDES!