Comencem el curs amb….: “Ask a curator day” 13 setembre

Aquest any el Museu hi parcicipa  des dels comptes: @museuciencies @MCNBzoologia i @MCNBgeologia amb la veu directe dels científics, conservadors i investigadors de les col·leccions geològiques, paleontològiques i zoològiques del Museu, així com del personal tècninc de la resta d’àrees del Museu ( exposicions, comunicació, públics, educació…).

Com puc seguir AskaCurator?

La participació es fa a través de la plataforma twitter, mitjançant el hashtag #askacurator. Durant tot el dia 13 de setembre, tothom que ho destigi podrà seguir les preguntes i respostes dels experts i conservadors dels diversos museus participants. Abans d’aquest dia però, es poden preparar i si es vol dirigir les preguntes al compte de twitter de cada institució participant, sempre amb la referència de l’etiqueta #askacurator i l’àlies d’usuari del museu. D’aquesta manera quedaran centralitzades prèviament totes les preguntes i es podrà fer un seguiment durant el mateix dia 13 de totes les respostes.

Què puc preguntar? A qui?

Es pot preguntar tot allò per al que tinguis curiositat en saber o voler més informació, es pot preguntar directament a un museu, a un conservador, o fer preguntes genèriques que poden ser contestades per diversos museus: què vol dir ser un conservador/curator?, com decidiu què exposar?, quin és l’objecte més estrany de la teva col·lecció?,….També es pot dirigir la mateixa pregunta a museus de diferents països per copsar diferents perspectives,…

Aquest esdeveniment està gestionat a través del web http://www.mardixon.com  amb la llista de museus, galeries i centres de tot el món que participen en la iniciativa, agrupats per països i categories, segons siguin centres de ciència, museus o galeries d’art. De moment ja hi ha més de 1409 museus i centres de tot el món apuntats. Ara ja podem començar a conèixer, guaitar i pensar què ens agradaria saber dels museus participants. A més a més, és una molt bona oportunitat perquè els tècnics i conservadors de cada museu entrin en contacte  entre ells.

Pregunta’ns

El Museu de Ciències Naturals ja porta 7 anys participant-hi. El nombre de museus i centres de ciència no és tan elevat com els d’art i humanitats i des d’aqui animem a que s’hi apuntin.

Us convidem també que ens adreceu les vostres preguntes ( @museuciencies + pregunta+#askacurator / @MCNBzoologia+pregunta+#askacurator / @MCNBgeologia+pregunta+#askacurator) i que el dia 14 estigueu connectats a Twitter amb l’etiqueta #askacurator  per tal de presenciar el debat mundial i les respostes dels nostres experts i de la resta de museus del món.

Mentrestant i si voleu seguir les novetats sobre aquesta iniciativa, les institucions que hi participen i l’ambient que s’hi respira podeu entrar a #askacurator del Twitter.