Nou portal de consulta de les col·leccions geològiques i zoològiques del Museu

Jordi Agulló,responsable de la gestió científica de les col·leccions del Museu

Durant aquest any 2016 el Museu de Ciències Naturals de Barcelona s’ha afegit al projecte de Col·leccions en línia promogut per  la Direcció d’Infraestructures Culturals, Patrimoni i Coordinació i, de la Direcció de Programes de Difusió Cultural de l’Institut de Cultura de Barcelona.

Aquest projecte de col·leccions s’emmarca en els objectius de difondre el patrimoni  i d’augmentar  la visibilitat de les col·leccions municipals, permetent actualitzar periòdicament el catàleg de les col·leccions del Museu.

Es presenten dos portals, un per a les col·leccions zoològiques i un altre per a les col·leccions geològiques. Es tracta de catàlegs que ofereixen la possibilitat de consultar tots els exemplars que han estat documentats i registrats amb el programari MuseumPlus.

numeroregistrescatalegcolleccions

Les col·leccions geològiques consultables són les de Mineralogia i Petrologia i corresponen a més de vint-mil registres .

Les col·leccions zoològiques consultables són d’Artròpodes, Invertebrats no Artròpodes i Cordats,  totes elles representen més de cent-mil registres.

Novetats que presenta aquesta nova interfície

Aquest nou portal queda totalment integrat dins el web corporatiu del Museu: www.museuciencies.cat ampliant i facilitant l’accés directe a totes les àrees, departaments del Museu i les seves seus.

A la pàgina principal d’inici del portal trobem  uns registres de mostra de les col·leccions, un menú lateral amb la informació de l’àrea científica del Museu i un espai de cerca lliure sobre els camps informatitzats. També es poden  realitzar cerques avançades, afegint filtres per obtenir un resultat més acotat.  A més a més, la vista detall de la fitxa del registre es pot descarregar en format pdf i compartir la informació a les xarxes socials: Facebook, Twitter i GooglePlus. Com a novetat també hi ha les cerques facetades, que són cerques dins del catàleg dels termes subratllats.

Altres eines de consulta de les col·leccions del Museu: