El Museu publica les seves dades de vertebrats a VertNet

Jordi Agulló,responsable de la gestió científica de les col·leccions del Museu

El Museu participa a Vertnet amb 21.312 registres de la col·lecció de Cordats i 4.876 registres de la col·lecció de Banc de Teixits.

Què és VertNet?

VertNet és un projecte de col·laboració finançat per la National Science Foundation (NSF)  que posa a disposició de la comunitat científica dades de biodiversitat de forma gratuïta i disponible a la web. VertNet és una eina dissenyada per ajudar les persones a descobrir, obtenir  i publicar dades sobre la biodiversitat.

VertNet participa en fòrums internacionals (per exemple, Biodiversity Information Standards-TDWG), i manté una estreta interacció amb els agregadors de dades d’alt nivell i els recursos de biodiversitat (Global Biodiversity Information Facility, National Biological Information Infrastructure, Map of Life, Encyclopedia of Life, AmphibiaWeb, Animal Diversity Web, i NEOMAP).  També aporta solucions i aplicacions desenvolupades en aquest projecte que tindran un impacte en informàtica de la biodiversitat i la difusió mundial de dades de vertebrats.

Per què és important pel Museu?

VertNet aplega grans professionals en el camp de la gestió de dades de biodiversitat i la bioinformàtica de la diversitat. Està fortament involucrat en els principals projectes mundials de bases de dades de biodiversitat, i permet millorar la qualitat de les bases de dades del Museu utilitzant les seves eines de depuració.

taularegistresvertnet