Trobada a la seu del Museu Valencià d’Història Natural

Francesc Uribe, conservador d'invertebrats no-artròpodes del Museu

11 de juny de 2016, Alginet.

Alginet és una població situada a molt poca distància de la ciutat de València. Fa pocs anys que ha superat la barrera dels de 13.000 habitants i també fa poc que Alginet va respondre a la invitació de donar suport a les col·leccions reunides per formar part del Museu Valencià d’Història Natural. El nou museu a Alginet restableix la història de l’equipament  amb el mateix nom que estava situat al passeig de la Petxina de València.

El Museu Ciències Naturals de Barcelona i el Museu Valencià d’Història Natural, MVHN, mantenen una cordial i rica col·laboració, basada en bona part en projectes relacionats amb la malacologia o estudi dels mol·luscs. Visites mútues a les col·leccions, publicacions conjuntes, sessions formatives compartides, etcètera, emmarquen el grau de compromís en un estil de cooperació que ja s’ha consolidat. No falten idees i nous projectes ja en ferm per ampliar l’inventari de punts de contacte entre aquestes dues institucions.

Per donar més rellevància a aquesta col·laboració interinstitucional, que ha esdevingut fins i tot a una amistosa relació personal, vam organitzar una visita col·lectiva des de Barcelona a Alginet. Una representació del museu acompanyada de membres de l’Associació Catalana de Malacologia i de l’Associació d’Amics del Museu de Ciències Naturals de Barcelona es va desplaçar el dia 11 de juny passat, dissabte, a Alginet. L’atractiu principal era visitar les instal·lacions del MVHN. Allà ens esperava el seu director, Dr. Alberto Martínez-Ortí, acompanyat del regidor de cultura i de l’alcalde. També hi van assistir catedràtics de la Universitat de València que donen suport al MVHN, entre els quals per la coneixença prèvia es pot destacar el Dr. Jesús Selfa, qui ha tingut anteriorment ocasió de revisar i estudiar col·leccions del museu de Barcelona.

Després de reconèixer els diversos espais del museu, l’exposició, magatzems i laboratoris, vam tenir ocasió de veure el jardí botànic recentment obert al costat del museu. Museu i Jardí Botànic conviuen en un gran parc, l’Hort del Feliu,  igual que el Museu de Barcelona està arrelat al parc de la Ciutadella. L’ajuntament d’Alginet va convidar a un restaurant de vista privilegiada sobre la comarca de la Ribera Alta. Per la tarda encara hi va haver temps per cedir material de mostres de Barcelona per a un projecte del Dr. Martínez-Ortí.

Conclusió: la salut de les relacions entre el MVHN i el MCNB és molt bona.

Al web del museu d’Alginet també hi ha una referència a la visita: enllaç a la notícia