L’exposició Salvadoriana guanya el premi a la millor Exposició Temporal del 2015 a Catalunya

L’Associació de Museòlegs de Catalunya (AMC) convoca cada 2 anys els premis AMC de museologia que tenen per objectiu reconèixer el treball que desenvolupen els museus de Catalunya i les trajectòries professionals dels museòlegs.

Per primera vegada en la història dels premis, les categories: A. Exposicions temporals, B. Experiències i activitats  i C. Projectes de creació o reforma integral de museus i equipaments patrimonials, han estat elegides per votació dels socis i sòcies de l’AMC, és a dir, per professionals que es dediquen a la museologia.

Estem d’enhorabona!!

Salvadoriana és una coproducció del Museu de Ciències Naturals de Barcelona i de l’lnstitut Botànic. Tracta del Gabinet dels Salvador, patrimoni conservat des dels segles XVII a XIX, de titularitat municipal i adscrit l’lnstitut Botànic (centre mixt Ajuntament de Barcelona- CSIC). El Museu de Ciències Naturals vehicula la participació de l’Ajuntament a l’Institut i conseqüentment a la conservació i difusió del Gabinet.

Amb l’exposició Salvadoriana. El gabinet de curiositats de Barcelona s’han aconseguit moltes coses:

• Presentar una exposició amb un discurs expositiu entenedor i divulgador, que representa un pont entre cultura científica i cultura humanística.
  • Donar a conèixer un valuós patrimoni natural i cultural dels segles XVI, XVII i XVIII.
  • Tasques de recerca a l’entorn del Gabinet per a l’elaboració de l’exposició
  • Diversificació de públics presencials i virtuals al Jardí Botànic de Barcelona
  • La publicació d’un llibre que recull la història i continguts del Gabinet Salvador
  • Participació en la celebració del Tricentenari amb l’exposició i activitats
  • Oferir un projecte d’activitats transdisciplinar ( amb 1.413 participants)
  • Adquisició de peces, llibres i documentació del Gabinet que havien estat perduts des dels anys 30 del segle passat i que permès completar-lo.
  • Inventariar i documentar la col·lecció en la seva totalitat
  • Tasques de restauració i conservació preventiva a més de 30.000 peces de la col·lecció
  • Aconseguir la declaració de Bé Cultural d’Interès Nacional de la col·lecció del Gabinet Salvador
  • Que fos visitada per 22.048 persones

Tot això ha estat valorat pels socis i sòcies de l’AMC per atorgar-li el premi a la millor Exposició Temporal del 2015 a Catalunya.

Volem felicitar a les altres candidatures premiades i finalistes i donar les gràcies a tots els que han valorat i decidit que una exposició sobre la història de la ciència com Salvadoriana mereixés aquest premi.