Les caixes entomològiques es mouen

Departament d'Artròpodes del Museu

Amb motiu de les tasques de reparació dels vidres de la balconada del primer pis de l’edifici del Castell dels Tres Dragons i per motius de seguretat, 53 armaris entomològics que alberguen una bona representació de la valuosa col·lecció d’artròpodes (insectes preservats en sec) del Museu van haver de ser, de manera urgent, moguts de lloc de forma provisional, en un sol dia, aquest mes de març.

Un magnífic equip humà format per 2 restauradores, 2 documentalistes, 2 preparadors i les 2 conservadores del Departament d’Artròpodes del Museu, amb l’ajuda de 2 treballadors externs, ens vam veure immersos en una gran “moguda”: moure de lloc 53 armaris entomològics. Això va implicar treure 49 caixes entomològiques de cadascun d’ells, moure’ls de lloc i tornar-los a omplir. Van ser necessaris 5 carros per anar movent les caixes entomològiques i sobretot, una gran coordinació.

Reportatge gràfic realitzat per Dacha Atienza, cap de l’àrea científica, amb la col·laboració, de Jorge Mederos (preparador d’artròpodes)

Així, es van poder complir tots els objectius que ens havíem proposat:

• deixar espai per la bastida dels vidriers per treballar de forma segura,
  • retirar alguns armaris que seran canviats de lloc per reorganitzar millor la col·lecció (nivell taxonòmic),
  • deixar retirats altres armaris que canviaran de lloc per deixar més espai a l’entrada de la balconada per tal de seguir les normes actuals de seguretat de pas.

Cap a finals d’abril els armaris hauran de ser traslladats al seu lloc definitiu. Us continuarem informant….