VII Sessió Científica sobre Invertebrats i Medi Ambient

El dissabte 14 de març va tenir lloc a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Cervelló la sessió científica sobre invertebrats i medi ambient. Organitzada per Xavier Jeremías i l’Ajuntament de Cervelló, amb la col·laboració del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, la Institució Catalana d’Història Natural, la Societat Catalana de Lepidopterologia, l’Associació d’Amics del Museu de Ciències Naturals de Barcelona i el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural.

Les temàtiques de les comunicacions varen ser molt diverses i interessants: història del paludisme (Xavier Sistach, ICHN), les malalties infeccioses d’origen tropical i els seus transmissors (Gemma Martín, UPF), els paràsits i parasitoids (Noel Mata-Casanova, UB), els usos i curiositats de les gales (Juli Pujade-Villar, UB), els coleòpters Cerambicids del Vietnam (Eduard Vives, MCNB), El Sol i la seva influència a la Terra (José Manteca, Observatori de Begues),  primers resultats del BioblitzBcn (Gloria Masó i Berta Caballero, MCNB), presentació de la guia de cargols terrestres de la península ibèrica (Albert Orozco i Jordi Cadevall, Associació Catalana de Malacologia), l’aparell reproductor dels coleòpters (Amador Viñolas, MCNB), la importància dels heteròpters per el control de plagues a cultius i jardineria (Marta Goula, UB) i la biogeografia de la Graellsia isabelae (Josep Ylia i Ramón Macià, Societat Catalana de Lepidopterologia).

A la mitja part es va fer un homenatge al Dr Joaquim Mateu, reconegut entomòleg de prestigi internacional, col·laborador i amic del Museu durant més de 50 anys i fins a la seva mort el passat mes de gener. Col·laborador també de l’antiga revista del Museu Miscel·lània Zoològica, fundada per Francesc Español, i membre del Consell editor de la seva revista successora Animal Biodiversity and Conservation. Els seus companys i amics vàren fer un repàs del que havia estat la seva vida i de la seva important tasca científica, de la mà de Xavier Jeremías, Lluís Auroux i J. J. Pérez de Gregorio (MCNB).

Aquesta jornada va aconseguir omplir la Sala de Plens de l’Ajuntament, no només de científics si no també de vilatans que varen mostrar el seu interés per el que allà es deia; per tant, l’objectiu de la jornada que era donar a conèixer de manera rigorosa diferents àmbits del camp de la dermatologia i la ciència des de la vila de Cervelló ha estat completament assolit.

Només resta donar les gràcies als seus organitzadors i a tots els que hi vareu col·laborar i esperem retrobar-nos-hi de nou dintre de dos anys.