Connecta’t al Blau!

El Museu Blau se suma a la celebració de la Festa per l’Autisme, Connecta’t al Blau  que tindrà lloc el diumenge 12 d’abril a 13 espais del litoral de Barcelona  com el Museu Blau, el Museu Marítim, el Zoo o el Centre Municipal de Vela, entre d’altres. Organitzada per Aprenem  (Associació per a la Inclusió de les persones amb Trastorn de l’Espectre Autista), aquesta jornada vol sensibilitzar a la ciutadania sobre aquest trastorn que afecta la percepció i el processament cerebral de la informació  d’1 de cada 150 nens catalans.  Tots els recursos obtinguts durant aquesta jornada seran destinats a fer possible la inclusió de nens i nenes que pateixen aquest trastorn.

El Museu Blau participa en la celebració d’aquesta jornada oferint per primera vegada una activitat destinada a nens amb Autisme i les seves famílies al Niu de Ciència del Museu.  Es tracta d’un espai destinat a infants de 0 a 6 anys i concebut amb la màxima versatilitat per despertar les ganes de conèixer la natura a través de l’autodescoberta, el joc i l’ experiència  sensorial. Aquestes característiques fan del  Niu un espai molt apropiat  per desenvolupar activitats per a infants amb diversitat funcional, en aquest cas, trastorn de l’espectre autista.

Aquesta activitat específica, dirigida a nens amb Autisme i les seves famílies i que a partir d’ara s’oferirà de forma permanent i sota demanda, se suma al projecte d’accessibilitat del Museu Blau  que disposa de recursos i serveis que situen l’equipament en una posició capdavantera entre els museus públics de Barcelona.

L’autisme és encara un trastorn molt desconegut a tots els nivells. Existeixen nombrosos mites i tòpics que pesen sobre les persones amb autisme i constitueixen veritables barreres per a la seva inclusió social. El Museu Blau participa  d’aquesta i d’altres iniciatives similars d’acord amb el seu propòsit d’esdevenir una institució inclusiva que impulsa  programes inspirats en els valors de l’equitat, l’accessibilitat i la participació per contribuir al canvi social.

Festa per l’Autisme. Connecta’t al Blau

• Dia: 12 d’abril
  • Lloc: Niu de Ciència
  • Horari: 10 a 11h