#MUSEUMWEEK, una setmana d’intercanvi i de noves experiències

Una setmana plena d’anècdotes i etiquetes, que confonien allò que es volia dir, però que malgrat tot, va aglutinar i concentrar a més de 630 museus de tot el món, dels quals 80 eren espanyols, i un total de 260.000 tuits. Tots ells, relacionats amb la cultura. Això és el més destacat, que durant una setmana s’ha parlat cada dia de cultura, d’una manera informal, moltes vegades divertida i enginyosa

Com ho vam viure

Des del @museuciencies vam convidar a tothom, tant al personal del Museu com als nostres seguidors a participar de la conversa. Així ho apuntàvem en la notícia prèvia a aquesta jornada que es va publicar al web corporatiu del Museu.

També volíem aprofitar l’oportunitat d’aquest esdeveniment per tal d’obrir portes a dins i a fora el Museu, per fomentar el diàleg i fer una creació conjunta de converses a l’entorn de les diverses temàtiques proposades per cada dia de la setmana. I així ho vam fer. Dues setmanes abans de l’esdeveniment vam convidar als nostres companys de diferents departaments i centres que formen el Museu per tal ens oferissin idees, continguts, imatges, coses per explicar i una participació directe durant tota la setmana. D’aquesta manera, els seguidors de @museuciencies van poder gaudir d’una veu plural i interdisciplinar del que som al Museu i del què es cou des de dins, així com l’oportunitat d’adreçar les seves preguntes i suggerències. A més a més, volem fer una menció especial al personal d’atenció al públic que va  atendre i convidar als visitants del Museu durant el cap de setmana (29 i 30 de març) per tal poguessin enviar-nos els seus #selfies i les seves aportacions creatives, tot compartint-les amb Instagram i d’altres espais.

En definitiva el balanç que fem és molt positiu perquè hem pogut constatar un cop més que el diàleg i el “engagement” és present entre els nostres seguidors, tal com mostren les dades de l’interès durant aquesta setmana, com podreu veure en la següent imatge:

museumweek
Estadística setmanal, 24-30 març 2014. Crowdbooster.

En aquest gràfic es pot veure com l’interès dels seguidors durant la setmana es va mantenir amb un pic el dimecres 27, dia dedicat a la temàtica #MuseumMemories.

interes

Podeu seguir el recull que hem fet en format de relat (Storify) de cada dia de la jornada, inclòs el cap de setmana:

Primer dia del #MuseumWeek: #DayInTheLife

25/03/2014 #MuseumWeek Day 2: #MuseumMastermind

26/03/2014 #MuseumWeek Day 3: #MuseumMemories

27/03/2014 #MuseumWeek Day 4: #BehindTheArt

28/03/2014 #MuseumWeek Day 5: #AskTheCurator

29 i 30/03/2014 #MuseumWeek Day 6, Day 7: #MuseumSelfies #GetCreative

Què hem trobat a faltar?

Allò que més hem trobat a faltar és el diàleg museu-museu. A més a més, també hem detectat una mancança de participació de museus relacionats amb la ciència i la història natural. Com en d’altres ocasions i jornades, és un repte aconseguir que la ciència ocupi un lloc destacat dins el panorama cultural com ho fan l’art i la història.

També ha estat una jornada que no ha tingut gaire ressò als mitjans de comunicació, per tant, una oportunitat desaprofitada perquè nous públics poguessin descobrir els museus des de dins i ben actius durant aquesta setmana.

Altres posts de #MuseumWeek:

#MuseumWeek Press, Articles and Posts via @MarDixon

#MuseumWeek top tweets , de Daniel Zapater