Esclata el color al Jardí Botànic!

Miriam Aixart, conservadora del Banc de Llavors del Jardí Botànic de Barcelona

Després d’un any d’haver plantat la popularment coneguda “tajinaste rojo”, ara es troba en la seva màxima explosió floral.

• Nom científic: Echium wildpretii
  • Nom comú: tajinaste rojo, tower of jewels
  • Família: Boraginàcies
  • Distribució i hàbitat: Endèmica de les Illes Canàries. A Tenerife, a la zona subalpina (2.000m), dins del Parc Nacional de las Cañadas del Teide; i a la Palma. Viu en sòls ben drenats i àrids amb grava i roques volcàniques,  a plena exposició solar.
  • Període de floració: d’abril a juny.
  • Descripció: Planta herbàcia bianual que produeix una roseta densa de fulles linear lanceolades durant el primer any. Les flors, de color vermell coral, apareixen al segon any, formant una inflorescència erecta d’1 a 3 m d’alçada.
  • Curiositats:  de l’Echium s’obté mel de primavera, molt clara i de gust suau; apreciada per acompanyar aliments sense emmascarar el gust d’aquests.