Exposició “Alfred Russel Wallace”

Alfred Russel Wallace (Usk, Regne Unit 8 I 1823 – Broadstone, Regne Unit, 7 XI 1913), geògraf, botànic i naturalista gal·lès, és conegut sobretot per haver arribat al concepte de selecció natural (central en la teoria biològica de l’evolució) simultàniament però independentment de Charles Darwin.

Alfred_Russel_Wallace_Maull&Fox_BNF_Gallica
Alfred Russel Wallace (imatge de la Viquipèdia)

Alfred Russel Wallace, a diferència de Charles Darwin que formava part de l’aristocràcia i va poder-se dedicar a l’estudi tota la vida, venia d’una família humil i va haver de guanyar-se la vida recollint fòssils i exemplars d’espècies animals i vegetals, que després venia. Això li va permetre viatjar pel món.

wallace

Per commemorar aquest esdeveniment i donar a conèixer aquest gran investigador britànic s’ha inaugurat una exposició temporal al Museu de les Papallones de Catalunya (Pujalt-Sort), amb detalls de la seva vida, els seus descobriments i la seva teoria de l’evolució, que es va presentar al mateix moment i en el mateix lloc que la de Charles Darwin, en un document conjunt. Malgrat tot, en Wallace és un gran desconegut, que va quedar en l’oblit per la coincidència temporal amb la teoria de Charles Darwin.

Wallace va ser un científic que va crear diverses disciplines, entre altres la biogeografia. A més a més, va ser un activista social que va lluitar en contra de les diferencies socials i a favor del sufragi universal.

Amb aquesta exposició s’inaugura l’espai del Museu de les Papallones de Catalunya destinat a exposicions temporals, que està previst que n’acolli un parell cada any.

Lloc: sala d’exposicions temporals del Museu de les Papallones de Catalunya
Horari: obert tots els dies, de 10 a 13.30 h i de 17 a 20 h