El blog del Museu, premiat als Premis Blog Catalunya 2013

El blog del Museu ha estat premiat en la 6ena edició dels Premis Blogs Catalunya, dins la categoria de blocs corporatius. Aquests premis estan organitzats per l’Associació  STIC.CAT (Societat de Tecnologia i Coneixement)  amb l’objectiu de promoure la creació, manteniment i promoció de blogs en català.

Enguany aquesta edició ha aplegat més de 1000 blogs de diverses temàtiques (15), dels quals en van sortir 165 finalistes després de la votació popular. Més tard, un jurat expert va escollir els 32 guanyadors de les diverses categories.

Després de més de tres anys i mig de vida del blog del museu, aquest premi és un reconeixement a la tasca dels més de 20 autors que hi han col·laborat. Gràcies a ells hem aconseguit que el bloc ofereixi moltes veus, tingui una personalitat pròpia i sobretot sigui proper a tothom.

De tots els mitjans d’intercanvi d’informació de què disposem al nostre museu el blog  és un dels més consolidats, ja que l’han fet servir un nombre important de conservadors de la casa, per difondre i donar a conèixer la seva activitat científica i les seves experiències, així com molts companys d’altres departaments per explicar també bones històries.

Tal com exposava Anna Omedes, directora del Museu en el primer article d’aquest bloc el mes d’abril de 2010:

Aquesta nova eina, basada principalment en les Ciències Naturals, oferirà notícies científiques, novetats museogràfiques, ens connectarà amb altres museus i institucions, ens obrirà la porta a la recerca que fem, ens acostarà al patrimoni natural que custodiem els museus i en general al de casa nostra. Es tracta d’una eina de comunicació col·laborativa, oberta a tothom, on els redactors tant la pròpia comunitat del museu i dels seus amics i usuaris com de persones alienes al museu interessades o implicades amb les Ciències Naturals hi participen. En fi, una finestra interactiva i de diàleg.”

Moltes gràcies a tothom i la nostra enhorabona als finalistes i a la resta de guardonats en aquesta edició.