Doble participació enguany a Ask a curator

Ask a Curator 2013 dóna continuïtat a l’exitosa jornada Ask a Curator de 2010 desenvolupada i promoguda per Jim Richardson (@SumoJim), director de Sumo, una empresa de disseny especialitzada en el món de l’art i el sector cultural.

Aquest any la participació en quant a nombre de museus i piulades d’arreu del món ha estat el doble de l’any passat.

Participació dels museus

Enguany s’ha notat molt com l’evolució de les plataformes socials ha penetrat dins el sector cultural, més concretament als museus, ja que el nombre d’institucions que hi ha participat ha estat molt superior del de fa 3 anys, que va ser de 622museus de 37 països. Com també l’increment de museus de l’estat espanyol, que ha passat de 12 l’any 2010 a 46 aquest any.
El Museu ha estat altre cop un dels pocs museus (6) de caire científic que hi ha participat dins l’estat espanyol. Els museus i institucions d’art, història i humanitats segueixen sent els més nombrosos.

Milers de persones connectades

Amb l’etiqueta #askacurator els usuaris podien dirigir la seva pregunta als experts i conservadors de qualsevol dels museus de tot el món que participaven en aquesta jornada tuitera , així com seguir també les preguntes d’altres persones i les respostes dels professionals i conservadors de cada centre.

Van haver-hi més de 29.000 piulades ( el doble de l’any passat) concentrades durant tot el dia 18 de setembre! En pocs minuts el timeline (mur del perfil de twiter de l’usuari) es podien registrar més de 400 tuits (piulades) en diversos idiomes, la xarxa “bullia”. Preguntes sobre peces de col•leccions, sobre tècniques d’exposició, criteris per escollir una exposició, públics, museografia, campanyes de comunicació, naturalitzacions,….i sobretot respostes ràpides i informatives per part dels experts i conservadors.
El 18 de setembre va ser una jornada en què molt conservadors dels museus van poder explicar què fan, com ho fan i respondre les preguntes directes i concretes que el públic de tot el món els feia, a més d’establir contactes i vincles transfronterers.

Mar Dixon, consultora de social media i de públics dins el sector cultural, professora fundadora de CultureThemes i Social Media Manager de Kids in Museums, va fer tot el seguiment de la jornada i ens deixa un fantàstic resum al seu bloc: http://www.mardixon.com/wordpress/2013/09/summary-askacurator-day-2013/#more-2565

Com ho vam viure

Amb una activitat frenètica vam estar connectats tot el dia, fins a les 12h del vespre. Vam rebre unes 12 consultes, sobre museografia, les peces més petites de les col•leccions, conservació, comunicació, sinèrgies entre educació+exposicions i comunicació, accessibilitat, museus virtuals,…

Volem agrair molt la col·laboració de Dacha Atienza, cap de l’àrea de col·leccions, recerca i documentació, Elvira Ferragut i l’equip d’exposicions, Eulàlia García, cap de col·leccions, Pere Viladot i l’equip d’activitats, Gemma Redolad, cap de comunicació, Lina Ubero, cap de Programes Públics del Museu, Yael Díaz, Vicent Vicedo, Glòria Masó i Neus Nualrt, conservadors del Museu i a la resta de conservadors del museu que restaven atents per possibles consultes i per veure el seguiment de la jornada.

El perfil de Twitter del Museu va registrar una activitat molt gran, amb prop de 47 piulades del Museu,34 mencions, 16 RT, 16 seguidors nous, però sobretot allò que valorem més no és la quantitat de seguidors aconseguits, sinó el diàleg proper, la conversa mantinguda, el bescanvi d’informació i la descoberta d’altres professionals i museus. Fascinant!

Aquelles preguntes que van necessitar ser més desenvolupades les vam publicar al nostre blog, per tal es poguessin seguir les respostes amb més immediatesa, malgrat sabem que podia provocar una saturació d’informació per algun dels nostres seguidors i entenent que és una situació puntual.

Des del departament de comunicació del Museu, volem agrair la col·laboració dels nostres companys de la casa, de la paciència i la ràpida i curta resposta que van oferir als nostres usuaris del Twitter i a tots els que ens van adreçar les seves consultes. Un cop més el Museu va poder respondre d’una manera àgil i eficient.

També volem expressar la nostra felicitació i agraïment a la resta de col·legues i museus espanyols que ahir van participar: http://www.mardixon.com/wordpress/2013/08/who-to-ask-on-september-18th-for-askacurator-askacurator/#more-2451
Estem fet un recull de les valoracions que han fet altres institucions i professionals del món cultural d’aquesta jornada i que anem ampliant cada dia: http://www.delicious.com/museuciencies/askacurator

Sempre estem oberts

Per nosaltres #Askacurator és cada dia, estem oberts a través dels diversos canals habilitats a que ens dirigiu les vostres consultes i preguntes, oberts al diàleg i a la participació. Volem estar CONNECTATS amb vosaltres.