Sant Martí com tu l’has vist

Connectem amb…..Espai Terra

El projecte Sant Martí com tu l’has vist, desenvolupat al llarg del curs 2012-2013,  s’ha promogut en el marc de l’exposició itinerant ESPAI TERRA: Catalunya com tu l’has vist coproduïda pel Museu de Ciències Naturals de Barcelona i TV3 i amb el suport d’Abertis i la Fundació Abertis

Aquesta proposta que s’ha dut a terme a tres centres escolars , s’inclou en el projecte de proximitat del Museu amb el districte de Sant Martí i ha pretès provocar una nova mirada del barri en els nois i noies.

Els protagonistes

Prop de 500 alumnes, des de P3 a 3r d’ESO i 18 mestres de les escoles d’Infantil i Primària Els porxos i Grèvol i de l’Institut de Secundària Front Marítim,  amb la formació i l’assessorament del Museu, han treballat plegats per donar imatge i veu a aquest projecte. Cada centre  l’ha fet seu i l’ha reinterpretat, integrant-lo en la seva programació curricular.

Com?

Per mitjà de la integració tranversal de diverses àrees del currículum educatiu com: l’expressió a través de missatges audiovisuals i relats curts, les ciències a partir de la investigació de la natura de l’entorn, l’educació visual i plàstica per donar dimensió social i natural a la imatge, les tecnologies com la fotografia digital i Internet i la geografia i la història, a partir de símbols de diversitat cultural i social.

El fruit

El resultat final, en forma de fotografies i relats curts, té el seu reflex en l’exposició temporal que s’inaugurarà al vestíbul del Museu Blau el proper 7 de juny.  En ella hi trobareu  la creativitat, l’originalitat, la implicació i la participació de tots els protagonistes.

42_grevol_6

Noves mirades al barri resultat de tot el que han compartit durant aquest curs i dels nous espais generats per gaudir i aprendre.

Us convidem a visitar-la!

I per començar a fer- un tastet, compartir-lo i deixar els vostres comentaris, visiteu la galeria de l’exposició al  flickr del Museu.