BioblitzBCN2013: Inscripcions obertes

Com ja sabeu, aquest any no només hi ha itineraris de recerca sinó que durant els dos dies de durada d’aquesta jornada el Parc del Laberint d’Horta es converteix en zona d’estudi de la diversitat, on grups escolars i públic en general poden descobrir les espècies que els envolten. Però el més destacable és que la ciència comptarà, un cop més amb la participació de tota la ciutadania per avançar en el coneixement sobre la biodiversitat.

A més a més enguany estrenem una nova imatge del BioBlitz.

A través de la etiqueta #BioBlitzBcn podreu estar al corrent de totes les novetats del BioBlitzBcn, així com col·laborar amb nosaltres per tal de difondre-ho al màxim i participar activament amb les vostres aportacions.

Per fer la inscripció heu d’entrar al web de la Fàbrica del Sol

Resum de totes les activitats que podreu triar:

Divendres 19

Tarda

15 – 16.30h         Líquens
16 – 18h              Artròpodes (no papallones)
16 – 17h               Fongs/plantes
17 – 18.30h         Líquens
17 – 18.30h         Rèptils, amfibis, peixos i invertebrats de les basses

17 – 19h                    Visita guiada al Jardí del Laberint
17.30 – 19.30h         Visita guiada al Jardí del Laberint

Nit

20.30-22h        Papallones
20.30-22h        Escoltes d’amfibis i ratpenats

Dissabte 20

Matí

8.30 – 9.15h          Ocells
9.30 – 10.15h        Ocells
9.30 – 10.30          Fongs mucilaginosos
10 – 11.30h            Líquens
10.30 – 11.15h       Ocells
10 – 12h                 Algues
10 – 12h                 Artròpodes (no papallones)
10 – 12h                 Rèptils, amfibis, peixos i invertebrats de les basses
10 – 13.30h           Plantes superiors
11 – 12.30h           Mol•luscs
11 – 13.30h           Artròpodes
11 – 12.30h           Papallones
11.30 – 12.15h      Ocells

TALLERS

10-11h Taller fotogràfic. Utilitzem la fotografia per a la documentació d’espècies al BioBlitz. A càrrec de Jordi Vidal, fotògraf especialitzat en fotografia documental museística i fotografia de natura.

12-13h Taller d’introducció a l’observació, identificació i documentació d’espècies. A càrrec de Francesc Uribe, conservador i investigador del Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

XERRADES

10.30 – 13h Xerrada informativa i formativa del projecte de L’ATLES DELS OCELLS NIDIFICANTS A BARCELONA. Projecte de l’Institut Català d’Ornitologia, la Universitat de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona.

12.30 – 13.30h Els insectes companys en la nostra vida quotidiana. A càrrec de Marina Blas, Departament de Biologia Animal. Facultat de Biologia, Universitat de Barcelona. Jesús del Hoyo, Departament de Disseny i Imatge. Facultat de Belles Arts. Universitat de Barcelona.

13 – 13.30h Presentació del projecte VERTILÍQUENS –LICHENS & CLIMBING: experiències de recerca de flora liquènica i ambients extrems en vies d’escalada. A càrrec de M. J. Chesa. Applied Lichenology.

11 – 13h         Visita guiada al Jardí del Laberint

ITINERARIS ESPECIALS

11 – 13h Els petits també fem recerca! Itinerari per a famílies amb nens petits. A càrrec de Carme Solà, educadora ambiental.

Tarda

15 – 16.30h        Rèptils, amfibis, peixos i invertebrats de les basses
17 – 18.30h        Papallones
16 – 17.30h        Líquens

TALLERS

15 – 16h Taller fotogràfic. Utilitzem la fotografia per a la documentació d’espècies al BioBlitz. A càrrec de Jordi Vidal, fotògraf especialitzat en fotografia documental museística i fotografia de natura.

16 – 17h Taller sobre mètodes de mostreig per a l’estudi dels insectes. A càrrec de Jorge Mederos, biòleg i col•laborador del Museu de Ciències Naturals de Barcelona

XERRADES

17 – 18h Conservació d’amfibis autòctons. A càrrec de Guillem Pascual, Galanthus.

17 – 18h La situació del Pardal comú a Catalunya: l’inadvertit declivi d’una espècie comuna. A càrrec de Javier Quesada, conservador i investigador del Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

16.30 – 18.30h         Visita guiada al Jardí del Laberint

Per fer la inscripció heu d’entrar al web de la Fàbrica del Sol

Us esperem!

1. Admin ha dit:

El Museu ofereix durant tot l’any activitats relacionsades amb el foment de la descoberta de la biodiversitat. Pots consultar-les i subscriure’t si ho destiges per rebre l’agenda d’activitats del museu al web: http://agenda.museuciencies.cat
    Moltes gràcies pel teu interès!

2. Mohammad Kangarani ha dit:

Només un cap de setmana? És una llàstima que no tinguem més oportunitats com aquesta i que no es promocioni molt més aquest tipus d’activitat

Comments are closed.