L’enigma de l’ordinador

Aquesta exposició s’inaugura després de quatre anys de recerca de màquines de càlcul
i d’ordinadors, i de la seva posterior restauració. La durada de l’exposició serà de dos anys.

‘L’enigma de l’ordinador’, pretén precisament repassar la història de l’ordinador, des de la gènesi que foren els instruments de càlcul com l’àbac, l’astrolabi a les màquines mecàniques de calcular fins a l’eclosió tecnològica actual.

Els primers ordinadors es van construir durant la guerra mundial i comercialment es van implantar als anys seixanta, els vuitanta van aparèixer els PC , els noranta es van connectar a internet i als darrers anys els portem a la butxaca en forma
d’smartphone. En aquests cinquanta anys la seva capacitat de càlcul s’ha multiplicat per 10.000 milions.

Els comissaris de l’exposició han estat , Joan Munt, Joan Tubau i Jordi Vallès, enginyers
industrials que han realitzat treballs de recerca i guió. El projecte ‘L’enigma de l’ordinador’
consta de dues parts: l’exposició que està dividida en deu àmbits i en la qual hi ha nombrosos interactius i audiovisuals, i la plataforma web que dóna accés a l’exposició 2.0.
Empreses com IBM, l’antiga Telesincro, Endesa, Nestlé o Renfe, entre moltes altres han cedit documentació, informació i material fotogràfic per a l’exposició. Schneider Electric, ha
dissenyat i instal·lat, especialment per a aquesta mostra, un element interactiu robotitzat únic en els museus de Catalunya.

Més informació: web mNACTEC