El Museu Blau, cada cop més accessible

Fundació Desenvolupament Comunitari

Superats els primers mesos del projecte en podem fer un balanç positiu: no podem dir que el Museu Blau sigui un equipament plenament accessible; no només perquè això no es pot dir mai -a no ser en detriment de la necessitat de millora continua de qualsevol dispositiu d’accessibilitat-, sinó també perquè som conscients dels reptes i potencialitats que encara resten per encarar. Però sí podem dir que, des del moment de la seva obertura al públic, el Museu Blau ofereix un destacat ventall de serveis d’accessibilitat.

Resumidament, les principals actuacions d’accessibilitat que la Fundació Desenvolupament Comunitari ha desenvolupat fins ara són:

• Assessorament global i acompanyament als responsables del Museu Blau en relació a l’accessibilitat al museu.
  • Senyalització accessible per a persones amb discapacitat visual, incloent un plànol tàctil per conèixer les principals característiques de l’edifici.
  • Tríptics d’informació del museu en grans caràcters i braille.
  • Audioguia per a persones amb discapacitat visual, sobre el conjunt de l’equipament i en especial sobre l’exposició de referència “Planeta Vida”.
  • Instal·lació d’anells d’inducció magnètica a la sala d’actes del museu i al taulell principal d’informació, aquest últim, portàtil per a major versatilitat d’usos.
  • Formació en accessibilitat pel personal intern del Museu Blau, sobre temes generals de diversitat funcional i concrets d’accessibilitat a la informació i la cultura.
  • Visites guiades al museu per a persones amb discapacitat auditiva usuàries de llengua de signes (en el benentès que, amb l’assessorament i la sensibilització adients, el museu té un nivell d’accessibilitat satisfactori per a les persones amb discapacitat auditiva oralistes).
  • Visites guiades al museu per a persones amb discapacitat visual.

Des de la Fundació, volem fer especial èmfasi en les dues últimes actuacions assenyalades, ja que l’oferta de visites guiades s’iniciarà el mes de setembre de 2011. Per això, us  donem tota la informació que podeu necessitar:

1. Visites per a persones amb discapacitat auditiva usuàries de llengua de signes: visites d’introducció al Museu Blau i a l’exposició de referència “Planeta Vida” amb suport d’un guia-intèrpret de llengua de signes.

Programació: 4 visites, de setembre a desembre, el 3r diumenge de cada mes: 18 setembre, 16 octubre, 20 novembre i 18 desembre.
Horari: 12:30
Durada aproximada de la visita
: 1 hora.
Cal reservar prèviament: museuciencies(aroba)bcn.cat

Visites gratuïtes.
Grups de màxim 10 persones.

2. Visites per a persones amb discapacitat visual: visites d’introducció al Museu Blau i recorregut didàctic per l’exposició de referència “Planeta Vida”, centrat especialment en el bloc “La Terra avui”. Amb suport de 2 educadors i un guia-acompanyant.

Programació: 4 visites, de setembre a desembre, el 2n diumenge de cada mes: 11 de setembre, 9 octubre, 13 novembre, 11 desembre.
Horari:
11h.
Durada aproximada de la visita
: 1h 30 minuts.
Cal reservar prèviament trucant al 93 256 22 20
Visites gratuïtes
(inclòs un acompanyant per persona). Grups de 8 persones.

Més informació: Museu Blau, Si teniu algun dubte sobre l’accessibilitat al Museu Blau, també podeu adreçar-vos a la Fundació Desenvolupament Comunitari: 93 268 04 77 accessibilitat(aroba)fdc.cat

Font de la notícia: http://www.desenvolupamentcomunitari.cat/web/index.php?option=com_content&task=view&id=256&Itemid=29&lang=es_ca