El mamífer terrestre més gran de la Terra

Actualment el mamífer terrestre més gran és l’elefant. De les diverses subespècies que té, l’elefant africà pot arribar a mesurar de 2,5 a 4 metres d’alçada i pesar de 2 a 6 tones. Unes dades que el deixen petit davant l’Indricotherium, conegut també com Paraceratherium, un mamífer rumiant d’uns 5 metres d’alçada, 8 metres de longitud i 18 tones de pes que vivia en els boscos d’Àsia Central fa 34-23 milions d’anys.

El museu d’Història Natural de Nova York a la seva exposició “The Extreme Mammals” va presentar una reconstrucció de mida real d’un Indricotherium. Actualment aquesta exposició es troba al Museu d’Història Natural de Canadà i esperem que aviat estigui pel nostre país.

Esquetet de Indricotherius exposat al National Science Museu (imatge de CooZone).

La seva dieta era herbívora,i la seva gran grandària li permetia arribar a les fulles situades al llocs més elevats dels arbres. Tenia forts ossos al cap i unes poderoses mandíbules, amb dents que es reduïen a només quatre incisius. Aquestes eren tan llargues que fàcilment podien passar per ullals.

Un mamífer realment imponent.

Font: Món Verd