Follow a museum day

L’@museuciencies va participar ahir al #followamuseum day, una iniciativa que ja es va celebrar l’any passat, (es convoca sempre l’1 de febrer) impulsada per  Jim Richardson (@SumoJim), director de Sumo, una empresa de disseny especialitzada en el món de l’art i el sector cultural,  que  també va promoure la iniciativa Ask a curator, el passat 1 de setembre de 2010.

La plataforma emprada ha estat altre cop Twitter, que després d’un any s’ha convertit en una de les principals eines de difusió i interacció ràpida entre els usuaris 2.0.

En aquest cas i com l’any passat l’objectiu era el de recomanar als usuaris i seguidors de cada institució participant a seguir a d’altres museus i centres culturals i a descobrir les seves exposicions, sota l’etiqueta o hashtag #followamuseum. Una convocatòria més de captació massiva de nous seguidors i de difusió dels centres.

Com va viure el museu aquesta iniciativa?

El museu ha estat l’única institució de caire científic de tot l’estat espanyol que ha participat en aquesta segona convocatòria de follow a museum day, d’entre els 12 museus i centres que hi van participar:

Vam tenir un increment de 15 seguidors al twitter i vam ampliar la llista de museus i centres que seguim amb 2 de nous: Open Air Museum Kürnbachi el LWL-Museum für Archäologie. Westfälisches Landesmuseum., ambdós alemanys.

Tal com apuntàvem en el post del nostre bloc Ask a curator: una jornada de microblogging molt profitosa, si haguéssim de fer una valoració respecte al nombre de museus participants espanyols, el balanç és força pessimista, ja que d’entre els més de 1000 museus que hi ha al territori espanyol, molts d’ells pressents a twitter, tan sols 12 s’han fet ressò d’aquest esdeveniment.

Pot ser que com que és el segon cop que se celebra el follow a museum day, ja no genera tanta expectativa i novetat, això ho demostra el fet que aquest cop no fos el tema més comentat (trending topic)  a twitter a tot el món.

Tot i que cada cop en som més les institucions culturals que obrim les portes al món 2.0, encara n’hi ha que consideren les xarxes socials poc formals i els costa utilitzar-les i adoptar-les com a bones eines de comunicació i de creació col·lectiva de continguts, sobretot en l’àmbit científic.