Noves estrenes al Museu de Ciències Naturals de Granollers

Cristina Serradell, Departament de comunicació del Museu de Ciències Naturals de Barcelona

El Museu de Ciències Naturals de Granollers està d’estrena aquesta setmana, i res millor que estrenar-se un primer de mes, com és el proper divendres 1 d’octubre.

Primer de tot cal remarcar que divendres a les 8 del vespre,  el Museu presentararà una guia sonora dels insectes a Catalunya:  Grills, saltamartins i cigales, de Rafael Carbonell i Eloïsa Matheu. Una obra pionera al país pensada per descobrir els insectes cantaires més comuns que es poden sentir a l’estiu i a la tardor. La guia, coeditada pel Museu de Ciències Naturals de Granollers i Alosa, Sons de la Natura, consta d’un CD àudio de més d’una hora de durada amb una cinquantena de registres sonors i d’un petit llibre amb fotografies, textos i oscil·logrames per entendre millor els sons.

En segon lloc, també es presentarà en el mateix acte, el darrer número de Cynthia, el butlletí del Pla de Seguiment de Ropalòcers de Catalunya, que edita el Museu de Ciències Naturals de Granollers. La revista, de publicació anual, s’adreça als investigadors i els aficionats a les papallones, i difon les dades més importants del seguiment de cada temporada. Entre altres continguts, es recullen les tendències poblacionals de papallones els darrers anys, unes dades que posen de manifest una disminució significativa de la població d’aquest insecte a Catalunya. La revista es pot  consultar a les biblioteques de Granollers i a la web del projecte

Per últim destacar sobretot la reobertura parcial del Museu, ja que des del 26 d’agost es pot visitar l’exposició  de la sala temporal de l’equipament, Aventura entomològica a la selva peruana, una col·lecció de Joan Condal sobre la biodiversitat d’insectes a l’Amazònia. S’hi mostren més d’un miler d’insectes, sobretot papallones, entre les quals les més grans del món, però també formigues (com la gegant amazònica) i libèl·lules i taràntules espectaculars.

Voleu anar a l’acte de presentació ?

Invitació de l’acte d’aquest divendres al Museu de ciències Naturals la Tela