LA FESTA DE LA CIÈNCIA 2010

12 i 13 de juny
al Parc de la Ciutadella

Què us agradaria saber sobre la biodiversitat, els robots, l’origen del cosmos, les aplicacions de les matemàtiques o el desenvolupament de la tecnologia?

Aquests i d’altres temes els trobareu a la propera FESTA DE LA CIÈNCIA 2010. Més de 60 activitats, des de tallers i demostracions fins a jocs virtuals, xerrades, itineraris, instal·lacions i espectacles, intentaran respondre a interrogants com per què un làser blau pot rebentar un globus groc mentre que no rebenta un globus blau? D’on ve la massa de les partícules? Podem entendre què és la matèria fosca? Què és la fragmentació de l’hàbitat? Què ens permet veure la llum polaritzada? Per què no veiem estrelles verdes? Són tots els núvols iguals? Quan mirem una planta hi trobem alguna cosa més que fulles?

L’observació i l’estudi de la biodiversitat donaran peu a fer un itinerari botànic pel parc i explorar la microfauna associada, a conèixer les noves tècniques per a l’estudi del fons marí o a reflexionar sobre la gran diversitat de l’espècie humana. De robots se’n parlarà per explicar com es desenvolupen i programen els prototips i quines aplicacions pot tenir la robòtica urbana, a més de veure una demostració dels joves participants barcelonins a la RoboCup Junior. L’origen de l’univers, la matèria i l’antimatèria seran el tema central d’un espectacle de dansa amb música en viu i les matemàtiques es desplegaran

Destaquen també la Mostra Recerca Jove a Barcelona amb els treballs de recerca dels alumnes de batxillerat de la ciutat, la ja tradicional Biblioteca de ciències, el Laboratori digital especialment dedicat a l’experimentació amb noves tecnologies, les microxerrades, l’observació d’astres i una sessió de cinema i ciència.

Totes aquestes propostes són possibles gràcies a la col·laboració de nombroses institucions, museus, centres de recerca i entitats.

Dates:  Dissabte de 16 a 24 h i diumenge d’11 a 15 h.

Programa de la Festa